بهترین عکس!

داشتم ایمیلمو چک میکردم که این عکس رو دیدم ... فوق العاده است !  

برنده جایزه بهترین عکس شده. حیفم اومد ازش بگذرم! 

  

 

 

کی به کیه؟

 

 از صبح n تا sms داری که همشون میگن :happy valentine! 

جالبیش اینجاست که مهم نیست کی به کی میفرسته! این یک وظیفه هست که باید انجام بشه  

من نمی دونم ما که هیچیمون به اونوریها نرفته٬ این happy valentine گفتن هامون به همدیگه ، چه صیغه ایه؟؟ !

 

تا اونجایی که بنده خبر دارم در روز ولنتاین عشاق( عاشق و معشوق) با هدیه این روز رو جشن می گیرند تا نشون بدن که از با هم بودن خوشحالن. نه اینکه هزار نفر به هم تبریک بگن حتی پسر به پسر یا دختر به دختر مگر اینکه .....

 

 

ما ایرانی ها تک هستیم به خدا!! 

 

دلم برات تنگ شده!

 

عزیز دلم چقدر الان دوست دارم بیام بغلت کنم و بهت بگم که چه اندازه دلم برات تنگ شده با وجود اینکه روزها و ماهها و سالهاست که در کنار هم داریم زندگی می کنیم !

اما مدتیه که بین ما خیلی فاصله است. به اندازه ای که حس می کنم خیلی وقته ندیدمت. هر روز نگاهت می کنم، هر روز نگاهم می کنی اما مدتی است که همدیگر رو ندیدیم!

این روزها وقتی کسی،  از ما حال دیگری رو می پرسه سکوت می کنیم !جواب این سوال رو نمی دونیم و این برای ما یعنی فاجعه!

 

دلم می خواد مثل همیشه بیام پیشت از اتفاقهایی که در طول روز برام افتاده واست تعریف کنم ، از بچه های کلاس بگم و کلی با هم بخندیم، اما نمیشه!

دلم می خواد الان که حالت خوب نیست بیام و بهت بگم : تو استراحت کن . من کارها رو انجام میدم. و تو هم خوشحال بشی، اما نمیشه!

دلم می خواد مثل همیشه حرف دلم رو که مدت زیادی داره سنگینی می کنه بهت بگم .اونوقته که سبک میشم اونقدر سبک که می تونم پرواز کنم حتی اگه تو هیچی نگی و فقط به حرفهام گوش بدی، اما نمیشه!

 

نمیشه چون نمی تونم! نمی تونم با خودم کنار بیام!

 

وقتی احساسات من رو در نظر نمی گیری ،وقتی به این ناراحتی من بهایی نمیدی، وقتی حتی به نظر من فکر نمی کنی دیگه نمی تونم مثل همیشه به حکم بزرگیت ، به حکم احترام، به حکم علاقه و حتی به حکم قانع شدن ، حرف خودم رو کنار بذارم، احساسم رو کنار بذارم ، نظرم رو کنار بذارم و اوضاع رو طوری پیش ببرم که خوشایند تو باشه!

 

نمی تونم! نگو دچار غرور شدم، نه! نگو بویی از ازخود گذشتگی نبردم، نه! 

چسبوندن این تکه های شکسته ی دل زمان می بره!

 

 

دل تنگ

 

سر خود را مزن اینگونه به سنگ
دل دیوانه تنها دل تنگ
منشین در پس این بهت گران
مدران جامه جان را مدران
مکن ای خسته درین بغض درنگ
دل دیوانه تنها دلتنگ
پیش این سنگدلان قدر دل و سنگ یکی است
قیل و قال زغن و بانگ شباهنگ یکی است
دیدی آن را که تو خواندی به جهان یارترین
سینه را ساختی از عشقش سرشارترین
آنکه می گفت منم بهر تو غمخوارترین
چه دل آزارترین شد ٬چه دل آزارترین
نه همین سردی و بیگانگی از حد گذراند
نه همین در غمت اینگونه نشاند
با تو چون دشمن دارد سر جنگ
دل دیوانه تنها دل تنگ
ناله از درد مکن
آتشی را که در آن زیسته ای سرد مکن
با غمش باز بمان
سرخ رو باش ازین عشق و سرافراز بمان
راه عشق است که همواره شود از خون رنگ
دل دیوانه تنها دل تنگ
   

 

 

فریدون مشیری 

 

 

نیستی در هستی

 

 

"گاهی در اوج قدرت به این نتیجه می رسی که نبودن بهتر از بودن است! "

 

 

روشنفکری!

 

-            -  "باید روشنفکر باشی! وقتی در یک رابطه ای هستی و نفر سومی پیدا میشه که از هر نظر از شریکت بهتر هست، تو این حق رو داری که به رابطه ات پایان بدی و رابطه ی جدیدی رو با آن نفر سوم داشته باشی!! این یعنی روشنفکری! این یعنی آزادی!هر کس حق داره در زندگیش بهترین ها رو داشته باشه!" 

 

نمی دونم مدت هاست که نحوه روشنفکری تغییر کرده یا این version ِ جدیدشه؟؟ 

 

-             - " قبول نمیکنی؟؟ یک کم کتاب بخون تا به این روشنفکری برسی! سعی کن دیدت رو باز کنی!  من چیز عجیبی نمی گم که این طوری نگاهم میکنی! کمی کتاب بخون ، با مکتب های روشنفکر بیشتر آشنا بشو!!" 

 

فقط می خندم . سعی می کنم آثاری از خنده بر لبم ظاهر نشه تا بحث عقب ماندگی افرادی مثل من به اتمام برسه! 

 

و حالا بین ما سکوت ! او از روشنفکر بودن خود خوشحال و من از نبودن! 

 

 

 

عمران صلاحی

از وقتی با "ترقه" اشنا شدم٬ عین- جیم اکثر اوقات از عمران صلاحی نوشته بود حتی شده یک جمله . و من همیشه لذت بردم! 

همین باعث شد که برم نوشته های عمران صلاحی رو search کنم. در این بین PDFی از لطیفه هاش رو پیدا کردم که خوندنیه! 

چند تا از لطیفه ها رو اینجا می نویسم . امیدوارم شما هم لذت ببرید:
 

تغییر نام

پرویز شاپور بیشتر لطیفه هایی را که تعریف میکرد، خودش میساخت. مثلا میگفت:"

روزی در گورستان عده ای را دیدم که روی سنگ قبری با قلم و چکش دارند کار میکنند

پرسیدم: شما چه کاره اید و اینجا چه میکنید؟ 

جواب دادند: ما ماموران ثبت احوال هستیم. این مرحوم در زمان حیاتش تقاضای تغییر

نام کرده بود، حالا با تقاضای او موافقت شده!"

 

 

سوال و جواب

سوال: اگر کسی در امتحان تقلب کرد، بعدا مدرک گرفت و استخدام شد، حکم حقوق

دریافتی او چیست؟

جواب: به بانک مربوطه بسپارید به این کارمند متقلب هنگام پرداخت حقوق،

اسکناسهای تقلبی بدهد.

 

آدم رمانتیک

احمدرضا احمدی میگفت: در اداره ای کارمندی را دیدیم همه اش آه میکشد. 

.گفتیم: عجب آدم رمانتیکی!

همکارش گفت: رمانتیک نیست، بیچاره آسم دارد!

حتی انتخاب قالب هم سخت شده!

یه مدت قالب این مدلی باشه تا ببینیم چطور میشه. 

 

اون موقع ها که واسه وبلاگ خدا رحمت کرده ام قالب مشکی دوست داشتم ٬ هیچ قالب قشنگی نبود. حالا که دوست ندارم مشکی بذارم بیشتر قالب ها مشکی شده و بعضی هاشون هم زیبا!!  

 

حالا فعلا رنگی رو انتخاب میکنم که دوست دارم 

 

 

 

 

این همه استعداد یهو از کجا اومد؟؟

امروز sms بارون بودباعث شدم که تراوشات ذهنی و حس هنری دوستام به بلوغ برسه!! 

حالا من موندم که این همه استعداد یهو از کجا اومد!!!

 

 

لبخند بهانه ایست برای زنده بودن ، لحظه هایت سرشار از این بهانه (....) طلایی!  

............................. 

 

نازنینم هر روز برایت رویایی باشد در دست ،نه دوردست.عشقی باشد در دل،نه در سر. و دلیلی باشد برای زندگی ، نه روزمرگی... 

 

............................ 

 

چه لطیف است حس آغازی دوباره
و چه زیباست رسیدن دوباره به روز زیبای آغاز تنفس...
و چه اندازه عجیب است روز ابتدای بود!
و  
چه اندازه شیرین است امروز...
روز میلاد...
روز تو! 
روزی که تو آغاز شدی!  
................................... 
 
چشن تولد تو 
میلاد هرچی خاطره 
روز خوشی که تا ابد  
محال از یادم بره 
 
...................................  
 
*گاهی اوقات تبریک از طرف یک دوست که انتظارش رو نداری اونقدر هیجان آور و شیرین هست که یادت میره از تبریک نگفتن دوستی که انتظارش رو داشتی ، ناراحت شده بودی! 
 

تولدم مبارک!

 

اومد..... بالاخره اومد ....  

 

 

اما هنوز هم دوستش دارم .... بر خلاف اینکه در پست قبلی گفتم اما الان دوستش دارم 

(بذارین یه کم واسه خودم نوشابه باز کنم ....٬ گاهی اوقات لازمه!) 

  

ربع قرن از بودنم گذشته ... ربع قرن!!!!  وقتی این جوری میگم در نظرم خیلی میشه!!!!  

تا اینجا که همیشه خدا باهام بوده ... امیدوارم بعد از این هم تنهام نذاره 

 

 یادش بخیر شعرهای تولد کودکانه .... خداییش حالی می داد ... 

 

 

اشک شادی شمع رو نگاه کن                    که داره میچکه چیکه چیکه

   کام همه رو بیا شیرین کن                         بیا کیک رو ببر تیکه تیکه

  همه جمع شده اند دور تو امشب               گل بوسه میدن تو بچینی

   در جشن تولدت عزیزم                             همه انگشترن،تو نگینی

  نگاه کن هدیه ها رو                                   نگا ،بادکنکا رو

  عجب رنگ و وارنگی                                  عجب شب قشنگی

 

تولد،تولد،تولدت مبارک

مبارک،مبارک ،تولدت مبارک